RSS Feed LinkedIn Google Plus

Címke: motiváltság

  1. Őszintén a munkakapcsolatban

    2012. december 14. péntek

    A halogatott reménység beteggé teszi a szívet,
    de a megadatott kívánság életnek fája.

    Nagy érték, ha a munkavállaló lehet őszinte és tud őszinte lenni, ugyanis ilyenkor lehet viszonyulni ahhoz, aki ő valójában. Ha őszintén, negatív következmények nélkül elmondhatja azt, ami foglalkoztatja, akkor van esély rá, hogy közös nevezőre tudjunk jutni, és még ha nincs is lehetőségünk megadni neki, amit szívünk szerint megtennénk, akkor is átélheti a „megértettek engem” érzést, és ilyenkor gyakran kiderül, hogy a helyzet nem is olyan súlyos…

    Fura lény az ember, néha olyan apróságokon tudnak nagy dolgok múlni. Lehet, például, hogy valakinek az a szíve vágya, hogy el tudjon menni egy szomszédos országba egy szakmai konferenciára. Lehet, hogy valakinek hiányzik a céges kávé. Lehet, hogy egyszerűen csak egy új egérre vágyik, vagy szeretné kipróbálni magát egy új szituációban. Ha  gyűlik benne a frusztráció, egyszer csak besokall. Viszont ha megkapja amire vágyik, az igen nagy mértékű inspirációt tud jelenteni, amitől a munkateljesítménye is jelentősen jobb lesz. Nem is a konkrét érték miatt, hanem mert érzi, hogy embernek nézték, hogy fontos, hogy megkapta azt, amire szüksége van. És ez lehet, hogy csak annyi, hogy amikor reggel bejön a főnök, köszönjön oda neki is. Elmondhatja, ha zavarja ennek a hiánya? Vagy retorziótól kell tartania? De erre a munkavállalónak is törekednie kell, hiszen a vezetőség sem gondolatolvasó, nem fogja tudni magától kitalálni, mi van benne. Ha a hajlandóság megvan, segíteni kell őket abban, hogy ő speciel mivel motiválható.

    Továbbra sem változott meg a véleményem, a munkavállalónak az a dolga, hogy hasznot hozzon a cég számára, mondhatnám, a dolgozó van a cégért, és nem a cég a dolgozóért, a főnök nem tartozik a beosztottnak azzal, hogy megfelelően motiválja. De mégis jó, ha így teszünk, mert ha sikerül a szíve szerint viszonyulni hozzá, akkor nagyon ragaszkodni fog hozzánk. Ahogyan Csudi mondta: „Csendben megjegyzem, hogy vannak cégek, ahonnan nem lehet embert elhozni, semennyi pénzzel sem. Sőt, pénzzel általában nem lehet.” Ez pedig mind a két fél számára előny, mert van egy jó munkaerőnk, aki szintén jól érzi magát nálunk. (Az is igaz, hogy ha valakinek semmi nem jó, annak semmi nem jó, felesleges lyukas vödörbe vizet öntenünk, de ezt egyénileg kell elbírálni.)


  2. Employer branding témák

    2012. december 8. szombat

    A Budapest.JS meetup oldalán parázs vita keletkezett egy álláshirdetés kapcsán, hadd osszak meg néhány részletet Csudi válaszából. Nagyon jó gondolatok. Eleinte én is meglehetősen távolságtartóan kezeltem a fejvadász-munkaközvetítő társaságot, de be kellett látnom, hogy vannak közöttük felkészültek, és nagyon sokat segíthetnek egy tapasztalatlan, de nagy ambíciókkal rendelkező cégvezető vagy HR-es személynek, persze, ehhez az egyik oldalon hajlandóság a másik oldalon szakértelem kell. (A kimelések tőle vannak.)

    Felnőtteket akarsz felvenni, ezért kezeld a jelölteket felnőttnek. Ne azt nyomjad ezer sorban, hogy mit vársz el, és mi az, ami jobb, ha van, de jó, ha nincs, hanem azt nyomasd legalább 15 (!) sorban, igen (!), hogy mit kell csinálni.

    A fentiek alapján aki a feladatot érdekesnek találja, máris félig motivált lesz, ez kb. 1500%-ot nyom a megfelelési indexen.

    És igen, valaki már írta, a célközönséged jelen esetben a JS meetup látogatói – ezek az emberek már eleve eléggé tudatos lények, hidd el! :) Illetve, mint kezdő cég, biztos, hogy baj, ha egy kezdő, de tehetséges ember esetleg be tud esni, aki, igen, nálad tanulja ki a szakma csínját-bínját, és nem fogom tudni majd elfejvadászni, mert állati jól motiválod? (Csendben megjegyzem, hogy vannak cégek, ahonnan nem lehet embert elhozni, semennyi pénzzel sem. Sőt, pénzzel általában nem lehet.) (more…)


  3. Gondolatok a jó munkaerőről

    2012. április 13. péntek

    Tegnap ismételten agilis meetupon voltam, a kerekasztal beszélgetés felkeltette az érdeklődésemet. Nagyon nem bántam meg, hogy elmentem, Kovach Anton előadása egyszerűen zseniális volt (mind témában, mint stílusban), és utána is sokat beszélgettünk vele, ami igen lelkesítően hatott. Megint előjött, mint már annyiszor, hogy a SCRUM bevezetése közben az előjött hibák és nehézségek  szinte pontosan ugyanazok voltak, mint nálunk.

    Nagyon tetszett Anton, mint tulajdonos és igazgató hozzáállása is: amellett, hogy igyekezett sok mindent megtenni, hogy a beosztottak jól érezzék magukat, a végső cél mégis az, hogy neki hozzanak profitot. És e cél megvalósulása érdekében vezették be az agilis módszert, szabadították fel a dolgozók kreativitását, szoktatták rá őket a felelősség vállalásra, önmaguk és feladataik menedzselésére, a problémák, konfliktusok és súrlódások kezelésére, stb.

    Munkavállalóként tudnom és éreznem kell, hogy ez nem rólam szól. A tevékenységem akkor tekinthető sikeresnek, ha utólag visszanézve azt látom, hogy az a feladat, termék, részleg,  vagy akármi, amit rám bíztak, felvirágzott; a főnök, ha kiadott egy feladatot, biztos lehetett abban, hogy az profin el lesz végezve; a munkálkodásom során a feletteseimről levettem a terheket és nem rájuk raktam, probléma megoldóként és nem probléma csinálóként voltam jelen, stb. Az, hogy valaki elvégzi azt, amit rábíznak, az az alapjárat, attól ne várjon dicséretet. Jó munkaerő akkor lesz, ha úgymond a szívét-lelkét beleteszi, ha a feladatait lelkesen végzi, ha örül, hogy itt dolgozhat… (more…)


  4. Hogyan motiváljuk az alkalmazottakat?

    2012. január 31. kedd

    Ilya Pozin így kezdi bejegyzését:

    The ability to motivate employees is one of the greatest skills an entrepreneur can possess. Two years ago, I realized I didn’t have this skill. So I hired a CEO who did.

    Majd a következőkben a kilenc, a két év során megtanult szempotot tár elénk magyarázatokkal ellátva:

    1. Légy bőkezű a dicsérettel
    2. Szabadulj meg a menedzserektől és vezérelvű irányítástól
    3. A saját ötleteid rákényszerítése helyett őket is vond be
    4. Kerüld a kioktatást és a kritizálást
    5. Tégy mindenkit vezetővé
    6. Hetente hívd meg egy alkalmazottadat ebédelni
    7. Adj elismerést és kisebb jutalmakat
    8. Céges partik helyett inkább pikniket rendezz
    9. Oszd meg a sikereket – és a fájdalmakat

    A pénz fontos szempont, önmagában kevés és nem boldogít. :) Érdemes elgondolkodni azon, amit írt.