RSS Feed LinkedIn Google Plus

Címke: Luke Wrobelwski

  1. Érintésre tervezett alkalmazások

    2012. augusztus 27. hétfő

    Luke Wroblewski videójában az érintésérzékeny felületekre való tervezésről értekezik. A negyed órás videó sok mondanivalót tartalmaz, a lényeget szeretném összefoglalni.

    Egérrel sokkal pontosabban tudunk pozícionálni, mint újjal, ezért az érintésérzékeny felületekre másfajta elrendezés szükséges. A Microsoft ajánlása szerint egy elem érinthető (touchable), ha minimum 23×23 pixel (6mm) méretű, de rendesen használható (touch-enabled) akkor lesz, ha a minimális mérete 40×40 pixel (10mm), az egyes elemek közötti távolság minimum 5 pixel (2mm) kell, hogy legyen.

    Hasonlóan a mobil vs. asztali tervezéshez, itt is felmerül, hogy elsődlegesen billentyűzetre + egérre vagy érintésérzékeny felületekre tervezzünk. Egérre tervezett program esetén egyszerűen tegyük a meglévő vezérlőinket rendesen használhatóvá, így már működni fog, de nem lesz optimális. Érintésérzékeny felületeken lehetőleg kerülni kell a különféle UI elemek használatát, például ha a következő fotót szeretnénk megnézni, akkor ne gombra kelljen kattintani, hanem elég legyen „elhúzni”. Hasonlóan a régen megszokott szöveg-orientált űrlap kitöltés helyett célszerű átgondolni, hogyan lehet megoldani, hogy lehetőseg szerint a felhasználónak minél kevesebbszer kelljen a virtuális billentyűzetet segítségül hívnia. Boldogabb lesz, ha néhány egyszerű mozdulattal meg tudja oldani, amit akar.

    A nagy méretű elemek könnyen használhatóak érintésérzékeny felületeken, és egérrel is, míg az egérre optimalizált változattal újjal alig-alig lehet boldogulni. Fontos figyelembe venni, hogy a termékünket várhatóan milyen eszközön fogják használni, hiszen a képernyő egyes részeit könnyen, másokat pedig nehezebben lehet megközelíteni (például két kézzel tartott tableten felül középen nehezen elérhető bármelyik hüvelykújjal).

    A témával kapcsolatos további olvasnivalók: